Een personeelsuitje organiseren blijft iedere keer weer lastig. Hoe ga je nu weer iets organiseren waarmee je iedereen tevreden houdt? In dit artikel geven we je enkele tips!

Kies een geschikte activiteit

De eerste stap voor het organiseren van een personeelsuitje is het kiezen van een activiteit. Houdt hierbij rekening met de samenstelling van het personeel. Bestaat je personeel bijvoorbeeld voornamelijk uit vrouwen, dan is het vaak geen goed idee om een voetbalwedstrijd te bezoeken. Kies dus iets wat bij je personeel past. Kijk naast geslacht ook naar leeftijd en algemene interesses. Enkele activiteiten die voor zowel jong als oud en zowel mannen als vrouwen leuk zijn, zijn onder meer; Uit eten, stappen en een escape room bezoeken. Voor een personeelsuitje in Breda kun je bij Lot66 terecht voor een escape room en verschillende andere activiteiten!

Plan op tijd

Je kent het wel; je wilt met zijn allen iets gaan doen, maar de ene kan dan niet, en de ander kan dan weer niet. Het valt nooit mee om een datum te vinden waarop iedereen uit een groep beschikbaar is. Zorg daarom dat je een uitje ruim van te voren plant, zodat mensen nog niks anders geplant hebben. Geef desnoods meerdere datums door en laat mensen kiezen welke datum hun voorkeur heeft. Zo voorkom je dat een datum prikt waarop veel mensen niet kunnen. Heb je een activiteit plus datum gekozen, reserveer dan ook zo snel mogelijk. 

Vervoer

Denk tot slot na over het vervoer. Teamuitjes vinden meestal plaats op een andere locatie dan het bedrijfspand. Mensen die normaal met de fiets of het OV komen kunnen misschien niet makkelijk op de locatie van de activiteit komen. Regel daarom dat iedereen vervoer heeft door af te spreken wie met wie meerijdt. Wordt er alcohol gedronken? Dan is het een verstandig idee om taxi’s te regelen.